
Kompetencje dyrektora szkoły w zakresie warunków i sposobów oceniania w szkole
Kompetencje dyrektora szkoły w zakresie warunków i sposobów oceniania w szkole – praktyka, przepisy, dokumentacja, nowatorskie rozwiązania a wysoka jakość pracy szkoły
Doskonalenie kompetencji dyrektorów w zakresie warunków i sposobów oceniania wewnątrzszkolnego – priorytet MEiN w r. szk. 2023/2024. System edukacyjny w Polsce zakłada określoną celowość i etapowość oraz konkretne wytyczne dotyczące oceniania, które z jednej strony wymaga świadomości i zastosowania przepisów oraz ich znaczenia w praktyce, z drugiej zaś stawia przed oceniającymi wymóg rozumienia aspektów psychoedukacji i potrzeb rozwojowych uczniów. Mając tę wiadomość, dyrektor każdej szkoły w ramach nadzoru pedagogicznego w formie kontroli oraz wspomagania, odpowiada za prawidłowość realizacji procesów oceniania. Dzieje się to zarówno w aspekcie przestrzegania przepisów prawa, jak również w aspekcie konieczności realizacji motywującej funkcji oceny i stosowania właściwych i poprawnych merytorycznie narzędzi pomiaru.
W czasie szkolenia zostaną omówione wszystkie aspekty roli dyrektora w kontekście obowiązujących przepisów, wskazane zostaną pułapki, wyzwania oraz wartościowe rozwiązania i warte uwagi dobre praktyki w obszarze oceniania wewnątrzszkolnego, a także zakresy kontroli i wspomagania jakie powinny zostać ujęte w ramach planu nadzoru.
Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie na temat trudnych i zawiłych wątków związanych z efektywnym ocenianiem uczniów oraz roli dyrektora w tym procesie.
- Przypomnienie podstawowych pojęć i terminów oraz założeń dotyczących wszystkich aspektów oceniania wewnątrzszkolnego.
- Procesy oceniania a dokumentacja nauczycieli, dyrektora oraz inne dokumenty szkolne – zależności, korelacje, wymagania przepisów prawa – pośrednie i bezpośrednie.
- Różne podejścia do roli oceny w szkole – wymagania wobec nauczycieli, uczniów, rodziców.
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych a wybór i prawidłowe zastosowanie narzędzi pomiaru w odwołaniu m.in. do zapisów statutowych.
- Ocenianie zachowania – wartości i niebezpieczeństwa stosowanych rozwiązań w tym systemu punktowego.
- Problemy z ocenianiem, czyli o priorytetach, metodach, konsekwencjach w świetle prawa oświatowego i wyników badań naukowych.
- Prawo i praktyka, czyli o poprawności systemu oceniania w szkole – efekty prawidłowo sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
- WSO – jak stworzyć dokument ułatwiający ocenianie uczniów – zapisy statutu szkoły dotyczące oceniania.
- Ocenianie w praktyce – wątpliwości i najczęstsze błędy w ocenianiu, jak je rozwiązywać i jak korygować ?
- Innowacyjne podejście do oceniania wewnątrzszkolnego – dobre praktyki, możliwości wdrażania innowacji.
Szkolenie przeprowadzi ekspert do spraw nowych rozwiązań prawnych, edukator oświaty, ekspert do spraw nadzoru pedagogicznego i oceny pracy, dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli – Anna Stalmach-Tkacz.
• uczestnicy otrzymają materiały związane m.in. ze wzorami druków
• cena 245 zł/ osobę
• termin: 21 września 2023
• zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia
• możliwość zakupienia w ramach dodatkowej opłaty za szkolenie systemu generującego ocenę pracy nauczyciela oraz plan nadzoru pedagogicznego